De meest gestelde vragen:

Hieronder staan de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u het contact formulier onderaan invullen en wordt er zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

1Krijg ik kinderopvangtoeslag?

Met het LRK nummer  kunt u toeslag aanvragen op www.mijntoeslagen.nl

2Hoe veel kinderen zijn er per dag?

Per dag zijn er maximaal 14 kinderen op de groep in de leeftijd van 0 tot 4 jaar.

3Wat gebeurd er als mijn kind ziek is of ziek wordt op de opvang?

Als uw kind ziek is, nemen wij contact met u op. Wij bespreken met u als ouder hoe wij verder handelen, als uw kind kan blijven op de opvang of als uw kind opgehaald moet worden. Een kind met koorts ( 38.5 graden of hoger) kan niet blijven op de opvang.

Wij geven alleen medicijnen die door de arst voorgeschreven zijn, wanneer er een medicijnverklaring is ingevuld. Wij geven geen paracetamol om de koorts te onderdrukken.

Bij infectieziekten volgen wij de richtlijnen van de GGD op.

 

 

4Wat zijn de openingstijden?

Maandag t/m donderdag van 7.00 tot 18.30

5Betaal ik door tijdens vakantie's en vrije dagen?

Ja, u betaalt gewoon door voor de opvang. Bij het vaststellen van de tarieven hebben wij rekening gehouden met de officiële feestdagen.

6Zijn er ruildagen mogelijk?

Ruilen is mogelijk, mits u dat een week van te voren aangeeft. Ruilen kan (indien de bezetting het toelaat) een week voor of een week na de oorspronkelijke opvang dag.

7Betaal ik door als mijn kind ziek is?

Ja, de maandelijkse betaling loopt ook door als uw kind ziek is.

8Gaan de kinderen ook naar buiten?

Ja, wij proberen om elke dag naar buiten te gaan met de kinderen.

9Hoe verloopt het contact met de ouders?

Het is belangrijk dat het contact met de ouders goed verloopt. Zo kunnen wij goed inspelen op de behoeftes van uw kind. In de ochtend, als u uw kind brengt, is het belangrijk dat er een duidelijke overdracht is, zodat wij weten hoe het met uw kind gaat.

Als u uw kind komt ophalen, zullen wij ook duidelijke overdracht geven hoe de dag verlopen is. Zijn er tussendoor bijzonderheden die belangrijk zijn om eerder door te geven, zullen wij uiteraard eerder contact met u opnemen.